1400٫8٫8

1400٫8٫8

یه سوال و جواب نسبتا طولانی اما ارزشمند داریم.

از جان مولر پرسیدند که آیا امتیازات Google Lighthouse رو سئو تاثیر داره؟

Google Lighthouse بهترین ابزار توصیه شده برای اندازه گیری Core Web Vitals هست اما به این معنی نیست که امتیازات اون رو رتبه بندی تاثیر میذاره.
گوگل از Lighthouse برای رتبه بندی استفاده نمیکنه بلکه از lcp، cls، fid استفاده میکنه.
گوگل از داده های واقعی که از کاربرا به دست میاد برای CWV استفاده میکنه. اگه سایتی ترافیک کافی نداشته باشه گوگل داده کافی برای محاسبه CWV نمی تونه داشته باشه و در این شرایط امتیاز Lighthouse غیرقابل اعتماد میشه.

همین طور جان مولر تاکید میکنه که CWV و page experience نمی تونه با “ارتباط” رقابت کنه. یعنی اگه سایتی امتیاز فنی پایینی داشته باشه اما بتونه با کاربر ارتباط خوبی برقرار کنه می تونه تو جستجوها رتبه بالایی داشته باشه.

و نهایتا توصیه هایی که جان مولر میده اینه که:
گاهی اوقات چیزای کوچیک می تونه تفاوت های بزرگی ایجاد کنه و فقط به این دلیل که بقیه میگن سخته تسلیم نشید. یه وقتایی مسئله، پیدا کردن چیزای آسونه(چیزای آسونی که تاثیر بزرگ بذارند).

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *